Totaal ontspannen!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claudia Hundersmarck - WaarBenJij.nu Totaal ontspannen!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claudia Hundersmarck - WaarBenJij.nu

Totaal ontspannen!!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 December 2014 | Curaçao, Curaçao

BON DIA (vanaf een heerlijk strand op steeds beter wordend Curaçao)

Inmiddels alweer bijna drie dagen op het eiland en heb ik in twee dagen tijd, 20 effectieve zonuren erop zitten. Zowel dinsdag als woensdag stond ik om 8 uur 's ochtend op Mambo Beach. Heerlijk zo'n privestrand!

Dat fijne gevoel van dat privestrand verdween als sneeuw voor de zon toen ik merkte dat ik niet kon pinnen met mijn bankpas. Na twee pinautomaten geprobeerd te hebben, die aangaven dat ze leeg waren, bedacht ik dat ik bij de Subway wel een ontbijtje kon scoren en gewoon daar kon pinnen. Ik vol enthousiasme en goede moed een broodje en jus d'orange besteld en bij het afrekenen zonk de moed mij in de schoenen. Ik kon niet afrekenen!! Na drie pogingen stelde de dame achter mij voor dat zij voor mij wilde betalen. Met alle schaamte heb ik dit aangenomen en wel gezegd dat ik het aan haar wilde terugbetalen. Ik wilde het direct overmaken, maar dat hoefde niet van haar. Als ik contant geld had, kon ik het om de hoek bij Avis aan haar of een van haar collega's betalen, zei ze mij, maar het hoefde echt niet. Eerst maar even mijn ontbijtje nuttigen en toen Tara gecontact of zij voor mij wilde pinnen. Om een lang verhaal iets korter te maken, heb ik contant geld van haar geleend, ben ik direct naar Chantal van Avis gelopen en kon ik even later ook mijn bedje en toegang tot het strand betalen, welke ik ook op de pof had 'besteld'. Uiteindelijk bleek dat mijn pas op Europa stond, en niet wereldwijd. Gelijk aangepast en de volgende dag kon ik geld uitgeven bij de vleet!

De dagen hier heb ik vooral chill en slapend doorgebracht. Tara, Lea-Louise en Isabelle zijn verschrikkelijk lief en het lijkt net alsof ik ze vorige week nog gezien en gesproken heb. Mijn ontvangst op Hato (vliegveld) was echt hartverwarmend! Kleine Isa (6 jaar) wilde mijn trolley naar de auto rijden en daar kon ik niets tegen inbrengen. De schat!! In de auto kletsten de meisjes de oren van mijn hoofd, maar god, wat heerlijk om ze weer te zien. 's Avonds hebben Taar en ik heerlijk gekletst en na bijna 24 uur op te zijn geweest, vond ik het tijd om te gaan slapen. So I did!

Inmiddels heb ik de dagelijks routine in Huize Cannegieter aardig onder de knie en 'draai' ik lekker mee. Al is iedere dag van de week anders. Vandaag meegeweest naar school, balletles en zangles. Ook was het tijd om Tara haar vader en broer weer even te begroeten. Mama Cannegieter had ik van de week al even gegroet. Wat een heerlijk warm gezin om te komen.

De komende dagen staan in het teken van werkzaamheden verrichten voor SkiChalets.nl, op kraambezoek bij mijn ex-zwagertje en zijn gezin, relaxen en chillen en bovenal een lekker kleurtje opdoen.

Op Facebook zag ik vooral klaagstatussen dat het ontzettend koud is in Nederland. Nou, vanaf een zonnig warm eiland dan ontzettend veel sterkte met aanstaande winter. Onthoud dat we iedere dag weer een dag dichterbij de lente en zomer van 2015 zijn.

Tot gauw en heel veel plezier met Sinterklaasavond, als je het viert.

Ajo! xx C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Al mijn verblijven in het buitenland ga ik hier proberen te verwoorden

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 3865

Voorgaande reizen:

13 December 2014 - 18 April 2015

Een seizoen in de sneeuw...

01 December 2014 - 10 December 2014

Chillen op Curaçao

01 Oktober 2014 - 30 November 2014

Voorbereidingen....

Landen bezocht: